08 август 2011

Слънчево невеново масло

    Сутрин градината ни цялата потъва в роса... Момичетата обикновено излизат по гумени ботуши защото летата тук са мокри и дъждовни. Спокойно можем да живеем с илюзията, че сме в някоя английска провинция... но вместо лехи с рози имаме невени. За да цъфтят цяло лято обаче, не оставам  цветчета им да прецъфтяват напълно. А винаги когато са напълно отворени, и попили най-много слънчева светлина откъсвам най-големите цветове и ги оставам на проветриво, топло място да се изсушат. За седмица, две обикновено имам няколко шепи супен невен.





    От него приготвим невеново масло. В голям буркан заливам сушените цветове със зехтин.Оставам буркана на югозападния ни прозорец, където слънцето го нагрява през целия следобед в следващите четири, пет седмици.  Колкото по-дълго кисне невена толкова по-тъмно става маслото. То има силно затоплящ ефект. Когато се роди Даренцето мажех стъпалцата й, а сега когато момичетата са по-големи им подарявам лятно слънце в студените зимни вечери след баня.

    По същия начин приготвям кантарионово масло. Миналата година направих смес невен и кантарион и се получи също силна и лековита смес за ожулени колена, и издрани лакти.   Прецеждам маслото от цветове през тензухена марля, го наливам в тъмни шишета. Тук е мястото да ви споделя една интересна възможност как да рециклирате  цветното стъкло :  Витамини и подправки  



   Ето и нашето предложение. Етикетчето към това шишенце е изрязано от страницата на стара книга и към него е пришито на машина още едно по-малко бяло листче със съдържанието. Завързано е ленено канапче, а тапата е коркова от бутилка с вино. 

   Лек ден, и дано споделяте мислите ми, че е важна идеята, а не изработката и не е важна опаковката, а съдържането.





2 коментара:

  1. Толкова мило ми стана от тази публикация.:-))) Невените са любимите ми цветя! Обожавам ги! Тъй като имам рожден ден през лятото, мъжа ми, знаейки тази моя страст, освен всичко друго винаги гледа да ме изненада с ОГРОМЕН букет от невени! За тях си има специална зелена ваза, за да могат чудесно да си контрастират.
    Точно по този повод поддържам мнението, че са важни идеята и съдържанието! Розите могат да са прекрасни цветя (а и са), но аз съм си харесала други и любимите ми хора уважават това и ме радват.:-))
    Благодаря ти за чудесния пост!
    Слънчева и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Мони, и на мен ми много приятно да знам, че още някой обича невените, те са някак много самодивски цветя и при нас ги има на места където определено никой не ги е садил. И в мокрите ни лета, та действително са подарени слънчица сред морето от зелена трева. Аз също имам една зелена ваза, но в нея повече слагам треви от колкото цветя... Колкото до розите, обичам ги много, защото съм една така старомодна особа... винаги ми напомнят за две неща обаче, за една изгубена любов от Големите надежди на Дикенс и за розовата градина на Луис Карол. И двете имат леко горчива нотка, обаче...

    И аз ти пожелавам прекрасна седмица изпълнена с напълно неочаквани и чудесни изненади. Ива.

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...