26 септември 2013

Мека яка от шал

   Здравейте,  при нас доста застудя и се наложи да си извадя дебелите дрехи.  Хладното тук  започва от октомври и свършва през април, през това време е желателно  да се носи нещо около врата.
Ако не си падате по плетенето, но харесвате да носите разни оригинални неща, сте точно като моя случай.



Защото аз наистина умея само право и опако с две игли... и от време на време английски ластик. Този шал е изключително простичък с това, че всичкото се плете само с права плетка( демек конеца е зад иглите) като се редуват два цвята прежда.
Плетеното на шала мисля, че по е силите на всеки начинаещи към които спадам както споменах и аз. Ширината на шала е 20 см. дължината 85см, брой на започващи бримки неизвестен, не съм по точните науки, колкото съм надянала толкова плета.

И понеже нямам плетачески блог, продължавам нататък с идеята как да си направим от  простичък шал, оригинална яка.


Необходими са копчета, една кука ( как звучи само) конец, обикновена игла, моментно лепило. 
 Там където шала е гайтанисан демек завършен има винаги малък ъгъл там свършва конеца.
Ако сте прибрали конеца, в бримките извадете го, ако току що сте си оплели шала не  прибирайте конеца който ви останал в края. .
 Прегънете шала през себе си и го фиксирайте по желан от вас начин с две топлийки.
Аз си харесах това прегъване.
С конеца който сте извадили или запазили прикачете долната част за горната, като използвате една кука и прошнуровате конеца между бримките. За да съм по точна мястото където се приказва е тук.


 От долу изглежда по този начин, дори да се разгъне леко шала докато се движите и го носите нищо не вижда, понеже конеца е идентичен.


След това идват копчетата, аз реших да ползва контрастно кафяво, и от горе розово. Само дето дупките им въобще не съвпадаха, и се наложи да направя малка маскировка.
За начало проших конец през розовото копче без да прикрепям копчето никъде.

След това заших кафявите копчета, конеца трябва  мине през всички слоеве на шала  за да го прикрепи в желаната форма на яка. Когато кафявите копчета бяха добре фиксирани с моментно лепило закрепих фалшиво ушитите розови копчета. 


Ето резултата, копченцата станаха много бонбонени, а яката интересна. 


Между другото май това са първите мои снимки която пускам в Страната отвъд дъгата.
Така, че май трябва да кажа нещо... от типа:
- Приятно ми е аз съм Ива.
Или:  Привет, нека се запознаем, обикновено съм зад фотоапарата, но сега съм с яка връз палтото и нямаше как да минем без усмивка която да ви подаря.
Това са съвсем обикновени домашни снимки, без грим, разни четки и фотошоп( просто не умея с него)  затова не ми се сърдете за рошавите коси и смешните физиономии.
Весел ден от мен.


3 коментара:

  1. Привет, Ива! Яката е станала много весела.Ние с хлапето, обичаме такива и ти ми напомни, че е време да се захвана с майсторенето на нови. Поздрави: Ася

    ОтговорИзтриване
  2. Приятно ми е,да се запознаем Ива.:)Аз съм Марияна.Откакто започна да захлажда и аз се заех с плетене,но на шапки.Но много ми хареса и идеята за шал-яка.Ще направя един бонбонен на дъщеря ми.Поздрави от сега мрачна Варна.

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...