27 февруари 2012

Как се носи мартеница в косите


  Усещате ли я... крачи мокро, капе в капчуците, и пилее южните си коси. Грее в срамежливото февруарско слънце и писука с развеселените врабци.
Толкова е млада, и нова. Миг от разлистена обич, капчица от разтопена снежинка. Усмихва се и бяга защото е срамежлива руменина върху преспите, бледо розова ябълкова нежност трептяща и неродена.
Толкова е близо, вдишвам я в аромата на влажната земя, докосвам я острия бляскав въздух.
Отворете прозореца си и поканете я да влезе. Ранна обич в зелено, синьо вдъхновение, фея с наметало от облаци. 


Само едно махане на птичо крило, само ден два... и капризната й младост ще ни залее неудържима и уханна прекрасна Пролет. 

Днешната ми публикация е по мартенски бяла и червена... Бялото още дреме в преспите, а червеното руменее по нослетата.

Всяка година, чакаме писмо от България. То ни носи прилив от цветове и обич.
Днес то дойде... бял плик, две червени марки.
Децата го отвориха и разцъфтяха. 
И все пак ние измислили как да си направим лесни и красиви цветя в косите. 


Нужните материали са: 

Четири обикновени фиби
Акрилна боя - червена  и бяла 
 Четки и Клечки за зъби 
Безцветен акрилен лак - спрей или безцветен лак за нокти. 

Дантела в два цветя
Игла с бял конец
Червени мъниста
Филц
Ластиче




Първо изработихме фибите.
Предварително ги закачихме на едно листче  и ги боядисахме две в бяло, и две в червено. Децата ги минаха с боя един път после ги оставихме да изсъхнат и след това повториха и потретиха. Накрая ги свалихме от листчето. И с клечка за зъби им направиха червени и бели точки.  
За да са лъскави и боята да държи ги минахс лак за нокти... със същия успех може да се пръснат и с  безцветен акрилен спрей.
Цветята направих аз. 
От двуцветна дантела, просто направих равномерни малки плисенца от една лента дантела( дълга 50см) като двата края съших и се получи накрая кръгче. 


В средата украсих с червено мънисто.  Сложих от долу ластичето и малко кръгче бял филц и с фестон бод заших всичкото за цветенцето. 


Имаше желаещи за снимки, и ви показваме как се носи мартеница в косите.

Ако още не сте си измислили пред мартенска занимавка с дребните. Давайте... защото само след  ден, два  Баба Марта ще почука. А след нея и феята в наметало от облаци.
Обуйте си цветни гумени ботуши и бъдете засмени.
Зимата ни помаха на тръгване с последната си вихрушка.

Усмихнат ден. 


6 коментара:

  1. вълшебни мартенички! благодаря ти, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и аз, че минаваш от тук... И че има с какво те изненадаме... средностатистически не правим нищо ново, само допринасяме за разнообразието. :)

      Изтриване
  2. О Ivalex, благодаря ти за милите думи.Толкова добре ме описваш, че имам чувството, че ме познаваш:))) Аз всъщност съм доста затворен човек и почти не говоря,затова съм си създала един измислен свят в който да живея. Това е моят начин да се изразявам. Радвам се, че има хора, които ме разбират и че ти си една от тях. Прегрътки и от мен и весела Баба Марта!

    ОтговорИзтриване
  3. Иве, честита Баба Марта от нас с Наско! Да сте много здрави и все така усмихнати и креативни :))

    ОтговорИзтриване

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...