13 май 2014

Сребърни рози



Има една рокля която преди време видях и много ми хареса. Преди с тези капачета бях правила розови обици, които миналото лято подарих на моя мила приятелка и съседка. 
Тя всъщност ми показа тази рокля, и ми каза: 
- Tи би могла да правиш обиците към нейните рокли. 
Ставаше дума за една дизайнерка -Petra Kociánová   , която има дузина прелестни официални рокли. Taзи рокля видях благодарение на Сабине( на Саби подарих розовите обици от горната снимка) която ми спомена за връзката между вида на роклята и розовите обици. 


Тези дни ще пратя тези цветчета на Петра Коцианова, малък жест на приятелско уважение към прекрасните и творби. 






Ако обаче, обиците са ви харесали с идеята да сложим нежно цвете в сребърно капаче.
Харесвам когато мога да споделя с вас идеята си и начина на изработване. Следвайте снимките.

За да изработя розата ми изрязах две големи цветчета и едно малко от сатен. Обгорих ги на  свещ за да се навият листчетата и да се разплита плата.






















Най-малкото цвете прегъвам на две и навивам на ролчица, после леко фиксирам с два бода на иглата. Шия с бял конец заради цвета на капачетата.












Следващото листо и шия така че  за да захвана листото и вътрешното малко цвете с няколко бода на иглата. Много шиене и много конци там не е красиво да се натрупват.
След това слагам последното листо, като се стремя да шия максимално малка вече върху него.























Най-отгоре идва капачето и тогава в горния му край между дупчиците му захващам плата като иглата ми минава и през дупчиците не повече от три пъти за да бе се вижда много конеца. Така фиксирам една за друго плат и капаче, ако не можеше да се шие бих сложила бижутерска игла с малко мънисто и така бих задържала капачето върху розата.  Тук това не беше необходимо, края на конеца винаги връзван някъде вътре в цветето, това се вижда на снимката горе.
 Последно се закачват афро-кукучките на обиците, клещичките са ми верен помощник.

















Като се замисля, как стана с клещите, купи ми ги съпруга ми. Той редовно ме снабдява с необходими инструменти и изглежда това не е точно традиционен подарък за жена. 
Мисля онези дето ги виждаме из рекламните брошури - цвете, бонбониера и бижу... :о)
Определено ми стигат клещички, голям блок с бели листа и кутия с акрилни бои. 



Прекрасен ден ви пожелавам скъпи гости минали под дъгата.
Вярно е, че тези дни почти не пиша за това което правиме с децата.
Все още водя кръжока си, шихме дори леки екологични торбички от плат на които децата си нарисуваха разни неща с маркер за текстил. Също така сядам с моите момичета да рисувам, но много много време прекарваме сред цъфналите полета и това са мигове които за напълно незаменими защото единствения син екран е небето, а върху него с ръце рисуваме мечтите си.
Така, че компютъра  може да чака...
Поздрави.

Вторник е включвам публикацията в Homework

homework: creative inspiration for home and life

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...